Filmbib.no

Filmbib er en gratis tjeneste hvor du kan streame en rekke norske kortfilmer og dokumentarer. Den kan brukes på PC, eller via appene du finner i Google Play og Appstore. Du logger deg inn med ditt nasjonale lånekort og PIN-kode.

I Filmbib kan du se kort- og dokumentarfilmer av nyere dato, men også et utvalg av filmer som går tilbake i tid. Du vil finne en unik samling av kortfilmer for både barn og voksne: animasjonsfilmer, eksperimentelle filmer og humoristiske korte historier. Her er også historisk interessante og samfunnsaktuelle dokumentarer og mye mer. Det legges stadig ut nye filmer Besøk Filmbib ofte! Det blir stadig lagt filmer til i tjenesten.

Ordningen administreres av Norsk filminstitutt på oppdrag fra Kulturdepartementet og er opprettet for å gi et norske publikum tilgang til norsk kort- og dokumentarfilm via biblioteket.

Translate »
Click to listen highlighted text!