Det er bokår! Og i den forbindelse feirer hele Norge med masse gode, litterære arrangementer og prosjekter for å feire året og boka 🙂 Fylkesbibliotekene i Agder har rusta opp den gode, gamle bokbussen, som i løpet av året reiser rundt på turné i hele Agder, og torsdag 12.september gjester bussen Søndeled!

Bussen ankommer Søndeled skole og bibliotekfilial kl 9.30. Her blir det anledning til å besøke bussen, som inneholder både masse bøker, bokutstilling, illustrasjoner og en egen lyddusj med dikt og historier om bokbussen.

Kl 10 – Forfattermøte for elevene ved Søndeled barneskole
Forfatterne bak boka Trusselen fra dypet, Kristian Landmark og Ole Tellefsen, er med på lasset på bokbussen, og skal ha et opplegg for barn ved Søndeled skole.

Kl 12 – Foredrag om Bokas historie v/Brit Østerud
«2019 er en nasjonal feiring av boka, lesing og leserne fordi den norske, trykte boka er 500 år. Bokåret handler mye om lesing, men denne dagen kommer biblioteksjef i Grimstad, Brit Østerud, og forteller om det vi har lest gjennom alle disse årene. Boka har en lang historie nært knyttet til behov og samfunnsutvikling og til hjernens utvikling».

Her blir der servering av kaffe og kringle.

Innimellom slagene, og frem til bussens avreise kl. 13, så er det fritt frem for hvem som helst til å ta en titt i Bokbussen.

Velkommen store og små!

Bussen kjører videre til Gjerstad med ny mulighet for bokbussbesøk!

Bilde av bokbussen

Bokbussen

Translate »
Click to listen highlighted text!