Biblioteket er dessverre midlertidig stengt for publikumsbesøk, men fortvil ikke: KLIKK OG HENT , selv om det er STENGT!
F.o.m torsdag 20.mai, og så lenge biblioteket holder stengt, så tilbyr vi take away- bibliotek. Fra mandag-fredag fra kl. 11 til 14, så kan du hente reserverte bøker hos oss ved avtale.

Hvordan bestiller jeg?
Det letteste er å laste ned og bruke appen Bibliofil. Logg deg inn med lånenummer og pin-kode. Du kan også logge inn på «Min side» fra vår nettside. Når du er innlogget kan du både søke og holde av bøker (filmer). Hvis du ikke husker lånenummer eller PIN kan du finne det selv her.  Har du ikke lånekort fra før kan du registere deg her for å få et digitalt lånekort.

Du kan også sende e-post til risor.bibliotek@risor.kommune.no med bestillingen din. Husk å skrive navn og lånenummer i e-posten. Eller du kan ringe oss på 37 14 97 77 og bestille det du ønsker.
Når bøkene (filmene) er klare til å hentes, vil du få en sms eller e-post av oss.

Hvordan henter jeg?
Bestillingen kan hentes på biblioteket på følgende dager og tidspunkt, 11.00-14.00 mandag til fredag. Ring oss når du står på utsiden, så leverer vi direkte til deg.
Hentefrist er innen 1 uke.

Sitter du i karantene eller har sykdomssymptomer kan du sende noen for å hente det du har bestilt for deg, da er det fint om vi får beskjed.

Hvor/hvordan leverer jeg tilbake det jeg har lånt?
Levér dine lån i bokkassen ved inngangen til biblioteket. (IKKE BENYTT POSTKASSEN).

Hvordan kan jeg være trygg på at det jeg låner ikke er smittefarlig?
Kommuneoverlegen i Risør har godkjent utlånsordningen. Bøkene og filmene vi sender ut er pakket av våre friske ansatte. Vi er spesielt opptatt av håndvask og hygiene når vi behandler det som skal ut til dere lånere og vi tar alle hygieniske forebyggende tiltak når vi behandler bestillingene og putter dem i rene poser.

Kan jeg skrive ut dokumenter hjemmefra og hente dem hos dere?
Det går helt fint. Send en e-post til risor.bibliotek@risor.kommune.no med navn, telefonnummer og hvilket dokument du ønsker å skrive ut. Utskriften mottas, pakkes og så sender vi deg en sms når det er klart til henting.

Translate »
Click to listen highlighted text!